「夢幻女郎 Dreamgirls」電影中的音樂
【Listen】-- 歌詞中的意義對於小瓶子而言 有極大的影響
由 Beyonce 的聲音唱出並帶著特殊味道
整體而言具有相當的感染力 並且 深深的震撼ㄌ小瓶子的心
因此在次介紹介紹給大家~~~~~

ps..也是你我都應該學習著
如何聽自己的聲音、內心的聲音及他人心聲

 

【Listen】by Beyonce(碧昂絲)

To the song here in my heart
A melody I start but can't complete
Listen
To the sound from deep within
It's only beginning to find release
Oh the time has come for my dreams to be heard
They will not be pushed aside and turned
Into your own
All cause you won't listen

Chorus:
Listen
I am alone at a crossroads
I'm not at home in my own home
And I've tried and tried to say what's on my mind
You should have known
Oh,
Now I'm done believing you
You don't know what I'm feeling
I'm more than what you made of me
I followed the voice you gave to me
But now I've gotta find my own
You should have listened

There is someone here inside
Someone I thought had died
So long ago
Oh
I'm screaming out in my dreams to be heard
They will not be pushed aside and turned
Into your own
All cause you won't listen

Chorus:
Listen
I am alone at a crossroads
I'm not at home in my own home
And I've tried and tried to say what's on my mind
You should have known
Oh,
Now I'm done believing you
You don’t know what I'm feeling
I'm more than what you made of me
I followed the voice you gave to me
But now I've gotta find my own
You should have listened

I don't know where I belong
But I'll be moving on
If you don't
If you won't
Listen

To the song here in my heart
A melody I start but I will complete
Oh,

Now I'm done believing you
You don't know what I'm feeling
Im more than what you made of me
I followed the voice you think you gave to me
But now I've gotta find my own
My ownnnnnnnnnnn


這首我心裡的歌

我深處的聲音
這聲音現在才開始向外釋放
該是我的夢被人聽見的時候了
這些夢想不該再被推到一旁
不該被變成你的
只因為你不肯聽


我一個人在十字路口
我雖然回到家卻仍不在家
我一直嘗試說出我的想法
你早應該知道的

現在我已經不想再相信你了
你不知道我的感受
我不只是你塑造成的那樣
我原本跟著你賜予我的聲音
但現在我要找到我自己的聲音
你早應該傾聽的

我的內心裡有個人
一個我以為早早就
死去的人

我在睡夢中也尖叫著要人聽見我
我的那些夢想不想再被推開
不想再被變成你的
只因為你不肯聽


我一個人在十字路口
我雖然回到家卻仍不在家
我一直嘗試說出我的想法
你早應該知道的

現在我已經不想再相信你了
你不知道我的感受
我不只是你塑造成的那樣
我原本跟著你賜予我的聲音
但現在我要找到我自己的聲音
你早應該傾聽的

我不知道自己屬於哪裡
但我要向前邁進
如果你仍然不聽
如果一直不聽...

...不聽我心裡的歌
我已經有了旋律,我要完成它


現在我已經不想再相信你了
你不知道我的感受
我不只是你塑造成的那樣
我原本跟著你賜予我的聲音
但現在我要找到我自己的聲音
我自己的...

 

 

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    lip074999 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()